TY - T1 - Miten negatiivinen ja positiivinen informaatio vaikuttavat kuluttajan luomuasenteeseen? SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201506101439; http://hdl.handle.net/10138/155793 T3 - A1 - Hertsi, Johanna A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2015 LA - fin AB - Työn tavoitteena oli tutkia, miten negatiivinen ja positiivinen informaatio vaikuttavat kuluttajan luomuasenteeseen. Samalla pyrittiin selvittämään, vaikuttaako informaatio voimakkaammin tietyissä luomuun liitettävissä asennekomponenteissa. Luomuasenteen komponenteiksi tutkimuksessa valikoituivat luomun tarpeellisuus, terveellisyys, turvallisuus, luotettavuus, maku, ympäristöystävällisyys, asenne luomutuotteiden käyttöä kohtaan sekä koettu eläinten hyvinvointi luomutuotannossa. Tutkimuksen avull... VO - IS - SP - OP - KW - luomu; luonnonmukainen; tavanomainen; asenne; suunnitellun käyttäytymisen teoria (TPB); ruoan valinta; informaatio; kognitiivinen dissonanssi; viestin työstämisen todennäköisyys (ELM); negatiivisuusvaikutus; Livsmedelsekonomi; Food Economics; Elintarvike-ekonomia N1 - PP - ER -