TY - T1 - Nation-building in education development of Ethiopia SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201805292136; http://hdl.handle.net/10138/235955 T3 - A1 - Wolde, Kaisa A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2018 LA - eng AB - Tämä tutkimus käsittelee Etiopian koulutuspoliittisen diskurssin kehitystä kansakunnan rakentamisen (nation-building) näkökulmasta. Kansakunnan rakentamista tarkastellaan kolmesta toisiaan täydentävästä näkökulmasta, totuuden tuottamisen teknologioiden, hallintamentaliteetin ja historiallisen muutoksen kannalta. Etiopian koulutussektorin kehityssuunnitelmia (ESDP I–V) vuosilta 1994–2015 tarkas-teltiin Michel Foucault’n hallinnan analytiikan käsitteistön, vallan, tiedon, subjektivitee-tin sek... VO - IS - SP - OP - KW - nation-building; national subjectivity; governmentality; education policy; citizenship education; kansakunnan rakentaminen; kansallinen subjektiviteetti; hallintamentaliteetti; koulutuspolitiikka; kansalais-kasvatus; Kehitysmaatutkimus; Development Studies; U-landsforskning N1 - PP - ER -