TY - T1 - Opettajaopiskelijoiden episteemisten uskomusten yhteys koettuun kompetenssiin opettaa laaja-alaisia taitoja ja ilmiöpohjaista oppimista SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202006162914; http://hdl.handle.net/10138/316488 T3 - A1 - Pitkänen, Kalle A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2020 LA - fin AB - Tavoitteet. Tässä tutkimuksessa tarkastellaan Helsingin yliopiston opettajaopiskelijoiden koettua kompetenssia opettaa laaja-alaisia taitoja ja ilmiöpohjaista oppimista sekä niiden yhteyttä vastaajien episteemisiin uskomuksiin, jotka muodostivat kaksi episteemistä teoriaa. Episteemisillä uskomuksilla tarkoitetaan yksilön tieto- ja oppimiskäsityksiä, jotka muodostavat kokonaisuuksia eli episteemisiä teorioita. Tarkastelen myös, onko aineenopettajaopiskelijoiden, luokanopettaja-opiskelijoiden tai ... VO - IS - SP - OP - KW - Laaja-alainen osaaminen; ilmiöpohjainen oppiminen; episteemiset uskomukset; odotusarvoteoria; Luokanopettaja (kasvatustiede); Class Teacher (education); Klasslärare (pedagogik); Kasvatustieteiden maisteriohjelma; Master's Programme in Education; Magisterprogrammet i pedagogik N1 - PP - ER -