TY - T1 - Opin kyllä! -opetusjakson vaikuttavuus kolmasluokkalaisten oppilaiden ajatteluun : tapaustutkimus kahdesta helsinkiläisestä peruskoulusta SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202106032497; http://hdl.handle.net/10138/330574 T3 - A1 - Nissinen, Venla A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2021 LA - fin AB - Tämän tutkimuksen teoreettisena viitekehyksenä toimii Carol Dweckin (2000, 2006) teoria ajattelutavoista. Dweck on jakanut ajattelutavat kasvun ajattelutapaan ja muuttumattomaan ajattelutapaan. Muuttumattomassa ajattelutavassa ihmisen perusominaisuudet kuten älykkyys, lahjakkuus ja persoonallisuus nähdään synnynnäisinä ja muuttumattomina ominaisuuksina. Kasvun ajattelutavassa taas ajatellaan, että ihminen voi alati kehittää näitä ominaisuuksia. Ajattelutapoja on tutkittu paljolti, mutta suurin o... VO - IS - SP - OP - KW - Kasvun ajattelutapa; muuttumaton ajattelutapa; lapset; oppiminen; haasteet; virheet; motivaatio; Luokanopettaja (kasvatuspsykologia); Class Teacher (educational psychology); Klasslärare (pedagogisk psykologi); Kasvatustieteiden maisteriohjelma; Master's Programme in Education; Magisterprogrammet i pedagogik N1 - PP - ER -