TY - T1 - Oppilaasta oman elämänsä subjekti : eksistenssianalyyttinen didaktiikka Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa 2014 SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202004071738; http://hdl.handle.net/10138/314096 T3 - A1 - Hintsanen, Maria A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2020 LA - fin AB - Tutkimuksen tehtävänä on selvittää, miten Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden 2014 valitut osat ohjaavat oppilasta kasvamaan eksistenssianalyyttisen didaktiikan kuvaamaksi oman elämänsä subjektiksi? Tähän pyritään vastaamaan seuraavien, eksistenssianalyyttisen didaktiikan keskeisiä periaatteita edustavien tutkimuskysymysten avulla: 1. Miten aineistossa ohjataan oman elämän tarkoituksen etsintään? 2. Miten aineistossa käsitellään koulun yhteisöllisyyttä? 3. Miten aineistossa käsitellään... VO - IS - SP - OP - KW - uskonnonpedagogiikka; uskonnonopetus; opetussuunnitelma; perusopetus; sisällönanalyysi; Uskonnonpedagogiikka; Religious Education; Religionspedagogik N1 - PP - ER -