TY - T1 - Oppilaat puhuvat palautteesta – kannattaisiko kuunnella? SN - / UR - http://hdl.handle.net/10138/341115 T3 - A1 - Atjonen, Päivi; Oinas, Sanna A2 - PB - Y1 - 2021 LA - fin AB - Tässä artikkelissa selostetaan tiivistäen tutkimusta ”Palaute osana formatiivista arviointiprosessia: Vuorovaikutusta vai monologia”. Tutkimustulosten mukaan perusopetuksen viides- ja kuudesluokkalaiset olisivat halunneet enemmän etenkin positiivista palautetta. Palaute koettiin oppilaita vertailevaksi, ja sen sanallinen tai numeerinen esitystapa jakoi oppilaiden mielipiteitä. Palaute oli kohdentunut etenkin oppilaan itsesäätely- ja tehtävätaitoihin mutta paljon myös oppilaaseen henkilönä. Palau... VO - IS - SP - OP - KW - 516 Kasvatustieteet; perusopetus; palaute N1 - PP - ER -