TY - T1 - Oppilaiden toimijuuden diskursiivinen rakentuminen yhdessäkirjoittamisen kontekstissa SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202004081758; http://hdl.handle.net/10138/314047 T3 - A1 - Sopanen, Sanni A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2020 LA - fin AB - Toimijuutta on tutkittu runsaasti eri tieteenaloilla ja erilaisista näkökulmista. Koulukontekstissa oppilaiden toimijuuden tutkimus on painottunut pitkälti opettajan ja oppilaiden välisen vuorovaikutuksen tarkasteluun. Myös kirjoittamisen tutkiminen on ajankohtainen aihe kasvatustieteellisen tutkimuksen saralla. Käsitys kirjoittamisesta ja kirjoittamisen oppimisesta on muuttunut viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Kirjoittamisen yhteydessä on alettu painottamaan yhä enemmän tekstitaitojen ha... VO - IS - SP - OP - KW - toimijuus; diskurssianalyysi; yhdessäkirjoittaminen; Kasvatuspsykologia; Educational Psychology; Pedagogiska psykologi; Luokanopettaja (kasvatuspsykologia); Class Teacher (educational psychology); Klasslärare (pedagogisk psykologi); Kasvatustieteiden maisteriohjelma; Master's Programme in Education; Magisterprogrammet i pedagogik N1 - PP - ER -