TY - T1 - Päiväkodin johtajien pedagoginen johtajuus : vuorovaikutusta, läsnäoloa, visiointia SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202010054187; http://hdl.handle.net/10138/319847 T3 - A1 - Kotonen, Emilia A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2020 LA - fin AB - Tavoitteet. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia päiväkodin johtajien näkemyksiä pedagogisesta johtajuudesta, pedagogisen johtamisen toteutumisesta ja pedagogisen johtamisen haasteista arjessa. Pedagoginen johtajuus on laaja käsite, ja sen toteutuminen arjessa on ajoittain haastavaa. Ammatillista keskustelua käydään paljon ajan riittävyydestä sekä siitä, millaisena kokonaisuutena pedagoginen johtajuus koetaan varhaiskasvatuksen organisaatioissa. Päiväkodin johtajien pedagoginen johtajuus on... VO - IS - SP - OP - KW - varhaiskasvatuksen johtajuus; pedagoginen johtajuus; Kasvatustiede; Education; Pedagogik N1 - PP - ER -