TY - T1 - Pekka Peura ja oppimisen vapautusliike : retorinen analyysi opetuksen uudistamisen puheesta Ylen Koulukorjaamossa SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201906142894; http://hdl.handle.net/10138/303191 T3 - A1 - Petters, Melissa A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2019 LA - fin AB - Tavoitteet. Tutkielmassani analysoin Ylen Koulukorjaamo-sarjan retoriikkaa osana opettaja Pekka Peuran ympärillä pyörinyttä mediakohua. Tutkielmani tarkastelee suomalaisen median koulupuhetta ja luo ymmärrystä siitä, miten ja miksi koulusta ja opetuksen uudistamisesta puhuminen on mediassa aina ajankohtaista. Kansainvälisessä tutkimuksessa mediaa on kutsuttu julkisen, negatiivissävytteisen koulupuheen suunnannäyttäjäksi. Median koulupuhetta ohjaavat paitsi institutionaaliset käytännöt myös ensis... VO - IS - SP - OP - KW - retoriikka; retorinen analyysi; koulupuhe; Koulukorjaamo; Kasvatustiede; Education; Pedagogik; retoriikka; koulupuhe; retorik N1 - PP - ER -