TY - T1 - Peli uuden kielen oppimisen tukena : tapaustutkimus perusopetukseen valmistavasta opetuksesta SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201902271372; http://hdl.handle.net/10138/299598 T3 - A1 - Ratilainen, Anni A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2019 LA - fin AB - Tavoitteet. Tutkimus keskittyy peliin ja pelaamiseen oppilaan oman tuottamisen tukena kielenoppimisen alku-vaiheessa. Erilaisia pelejä on hyödynnetty kielenopetuksessa jo kauan ja peleillä on paikkansa kielenopetuksen käytännöissä. Viime vuosikymmeninä peleistä on kiinnostuttu myös tieteellisen tutkimuksen kontekstissa, mutta valtaosa tutkimuksista käsittelee digitaalisia pelejä ja sovelluksia. Tässä tutkimuksessa huomion kohteena on kuitenkin vuorovaikutuksellinen, ryhmässä tapahtuva ja ei-digi... VO - IS - SP - OP - KW - kielen oppiminen; pelit; valmistava opetus; suomi toisena kielenä; oppilaan oma tuottaminen; suullinen kielitaito; Kasvatustiede; Education; Pedagogik; kielen oppiminen; pelit; valmistava opetus; suomi toisena kielenä; suullinen kielitaito N1 - PP - ER -