TY - T1 - Strategisena valintana luomu : luomumaidontuottaja innovaation omaksujana SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202106183201; http://hdl.handle.net/10138/331621 T3 - A1 - Piesala, Essi A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2021 LA - fin AB - Maidontuotannon tulee olla pitkällä aikavälillä kannattavaa ja tuottajan on pyrittävä reagoimaan ennakoivasti toimintaympäristön jatkuvaan muutokseen. Strategisessa johtamisessa tuottajan on tärkeä tunnistaa toimintaympäristöstä tulevat muutostarpeet, muokata strategiaa uutta toimintaympäristöä vastaavaksi ja tunnistaa uusien innovaatioiden hyödyntämismahdollisuudet. Innovaatioiden merkitys korostuu etenkin nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä, jossa toiminnan laajentaminen ja mittakaavaetu... VO - IS - SP - OP - KW - Luomumaidontuotanto; innovaatio; innovaation diffuusioteoria; strateginen johtaminen; Maatalousekonomia; Agricultural economics; Lantbruksekonomi; Maatalous-, ympäristö- ja luonnonvaraekonomian maisteriohjelma; Master's Programme in Agricultural, Environmental and Rescource Economics; Magisterprogrammet i lantbruks-, miljö- och naturresursekonomi N1 - PP - ER -