TY - T1 - Toiminta-alueittain opiskelevien oppilaiden lukemaan oppiminen ja opettaminen SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202101271365; http://hdl.handle.net/10138/325310 T3 - A1 - Evakoski, Terhi A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2021 LA - fin AB - Tavoitteet Tässä tutkimuksessa kartoitettiin toiminta-alueittaisen opetussuunnitelman mukaisesti opiskelevien lasten ja nuorten lukutaitoa ja lukemaan opettamista. Tiettävästi tällaista kartoitusta ei ole aiemmin tehty Suomessa. Toiminta-alueittainen opetus on osa erityistä tukea ja toiminta-alueittaisessa opetuksessa opiskelee vakavimmin kehitysvammaiset ja vaikeasti sairaat oppilaat, jotka eivät pysty opiskelemaan oppi-aineittaisen opetussuunnitelman mukaisesti. Lukutaito on keskeinen arki... VO - IS - SP - OP - KW - kehitysvammaisuus; lukemaan oppiminen; lukemisen vaikeudet; toiminta-alueittain järjestetty opetus; ei opintosuuntaa; no specialization; ingen studieinriktning; Logopedian maisteriohjelma; Master's Programme in Logopedics; Magistgerprogrammet i logopedi N1 - PP - ER -