TY - Book, Whole T1 - Learning Life – Mysteeri 24/7. Virtuaalinen pakopeli nuorten ammatilliseen kuntoutukseen ja ohjaukseen SN - 978-952-284-137-7 / 2489-849X UR - URN:NBN:fi-fe2022030421838; http://hdl.handle.net/10138/341858 T3 - Kuntoutusta kehittämässä A1 - Romppanen, Taina; Koivisto, Jaana-Maija; Nykänen, Kati; Maunula, Jessi; Koskela, Kyösti; Varjonen, Kaijus; Kauhanen, Elina A2 - PB - Kela Y1 - 2022 LA - fi AB - Mysteeri 24/7 -hankkeessa luotiin ammatillisen kuntouksen ja ohjauksen tueksi virtuaalinen (VR) pakopeli nuorille ja nuorille aikuisille. Peli on virtuaalilaseilla pelattava hyötypeli, jossa nuori voi aktiivisesti pakopelin ja virtuaalimaailman tunnelatausta ja koukuttavuutta hyödyntäen edistää arjen hallintaansa sekä opiskelu- tai työelämävalmiuksiaan erilaisia tehtäviä selvittäen. Pelistä on tehty myös tietokoneella pelattava versio ja pelin soveltamisen tueksi tuotettiin tekninen ohje sekä am... VO - IS - SP - OP - KW - nuoret; nuoret aikuiset; kuntoutus; ammatillinen kuntoutus; ohjaus (neuvonta ja opastus); virtuaalitodellisuus; verkkopelit; pakopelit; hyötypelit; pelillistäminen; kehittämistutkimus; yhteiskehittäminen; moniammatillisuus; elämänhallinta; opiskelukyky; työkyky N1 - PP - Helsinki ER -