TY - Book, whole T1 - Tunne-etsivät-pelin vaikuttavuus lasten sosioemotionaalisen kehityksen tukemisessa SN - 978-952-284-037-0 (pdf) / 2343-2780 (ISSN-L); 2343-2799 (verkkojulkaisu) UR - http://hdl.handle.net/10138/233957; URN:NBN:fi-fe201804036302 T3 - Sosiaali- ja terveysturvan raportteja A1 - Huttunen, Kerttu; Kosonen, Joanna; Waaramaa, Teija; Laakso, Marja-Leena A2 - PB - Kela Y1 - 2018 LA - fi AB - Tässä tutkimuksessa kartoitettiin joihinkin kommunikointihäiriöryhmiin kuuluvien 6–10-vuotiaiden lasten taitoja erottaa tunteita puheesta ja kasvoilta ja lisäksi muita tunnetaitoja. Tutkittavina oli 35 lasta, joilla oli jokin autismin kirjon häiriö (useimmiten Aspergerin oireyhtymä), ADHD, kielellinen erityisvaikeus tai kuulovika ja joilla vanhemmat, opettajat ja/tai kuntouttajat olivat havainneet olevan hankaluuksia tunteiden tunnistamisessa. Koeryhmän lapset harjoittelivat tunteiden erottelua ... VO - IS - SP - OP - KW - lapset; emootiot; tunnistaminen; diskriminaatio; tunnetaidot; sosioemotionaaliset taidot; autismi; autismikirjon häiriöt; kommunikaatiohäiriöt; Aspergerin oireyhtymä; ADHD; kielellinen erityisvaikeus; kuulovammat; kuntoutus; tietokoneavusteisuus; pelit; verkkopelit N1 - PP - ER -