Lukiolaisten ja opettajaopiskelijoiden tietoisuus englannin kieliopista ja sen pedagogiikasta - vertailussa Suomi ja Saksa

Show full item record



Permalink

http://hdl.handle.net/10138/228950

Citation

Penttinen , E & Behning , J 2017 , Lukiolaisten ja opettajaopiskelijoiden tietoisuus englannin kieliopista ja sen pedagogiikasta - vertailussa Suomi ja Saksa . julkaisussa S Latomaa (Toimittaja) , Kielitietoisuus eriarvoistuvassa yhteiskunnassa - Language awareness in an increasingly unequal society . AFinLAn vuosikirja : Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen (AFinLA) julkaisuja , Nro 75 , Vuosikerta. 2017 , Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA ry , Jyväskylä , Sivut 239-256 , AFinLAn syyssymposium , 11/11/2016 . < https://journal.fi/afinlavk/article/view/60705 >

Title: Lukiolaisten ja opettajaopiskelijoiden tietoisuus englannin kieliopista ja sen pedagogiikasta - vertailussa Suomi ja Saksa
Author: Penttinen, Esa; Behning, Jens
Editor: Latomaa, Sirkku
Contributor: Helsingin yliopisto, Kasvatustieteiden osasto
Publisher: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA ry
Date: 2017-11-03
Language: fin
Number of pages: 17
Belongs to series: Kielitietoisuus eriarvoistuvassa yhteiskunnassa - Language awareness in an increasingly unequal society
Belongs to series: AFinLAn vuosikirja : Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen (AFinLA) julkaisuja
ISBN: 978-951-9388-65-6
URI: http://hdl.handle.net/10138/228950
Abstract: The purpose of our mixed methods study is to examine general upper secondary school EFL learners’ and their student teachers’ knowledge of English grammar and its pedagogy in Finland and in Germany. Data was collected from Finland and Germany. The data consist of rst year upper secondary school EFL students’ (n=119 from Finland, n=73 from Germany) and student teachers’ (n=52 from Finland, n=46 from Germany) responses to two survey questions. The results show that the subjects’ awareness of English grammar and its pedagogy was mainly based on intuitive knowledge. It was di cult for both EFL learners and student teachers to build an understanding that would increase their awareness of English grammar and its pedagogy.
Subject: 6121 Kielitieteet
soveltava kielitiede
Rights:


Files in this item

Total number of downloads: Loading...

Files Size Format View
60705_433_80051_1_10_20171102.pdf 504.3Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record