Product-related videos influencing online purchasing behavior : a case study of five Nordic online stores

Show full item record



Permalink

http://urn.fi/URN:NBN:fi:hulib-202105122178
Title: Product-related videos influencing online purchasing behavior : a case study of five Nordic online stores
Author: Huovila, Petra
Contributor: University of Helsinki, Faculty of Agriculture and Forestry
Publisher: Helsingin yliopisto
Date: 2021
Language: eng
URI: http://urn.fi/URN:NBN:fi:hulib-202105122178
http://hdl.handle.net/10138/329894
Thesis level: master's thesis
Degree program: Elintarviketalouden ja kulutuksen maisteriohjelma
Master's Programme in Food Economy and Consumption
Magisterprogrammet i livsmedelsekonomi och konsumtion
Specialisation: Elintarviketalous ja kulutus
Food Economy and Consumption
Livsmedelsekonomi och konsumtion
Abstract: Tämän maisterin tutkielman tarkoituksena on tarkastella tuote-esittely videoiden käyttöä verkkokaupassa ja niiden vaikutusta kuluttajien ostokäyttäytymiseen. Tutkielmassa käsitellään tuote-esittelyn merkitystä verkkokaupassa, sekä verkkokaupan kasvun esteitä. Tuote-esittelyn merkitys on verkkokaupassa korostunutta, sillä asiakkailla ei ole mahdollisuutta varmistua tuotteiden laadusta ennen ostopäätöstä. Kuluttajien ostopäätökset nojaavat verkkokaupassa yrityksien tuotesivuilta löytyviin tuotetietoihin. Kattavat tuotekuvaukset ovat näin ollen avainasemassa hyvän asiakaskokemuksen varmistamisessa. Tässä maisterin tutkielmassa tarkastellaan A/B testituloksia viidestä pohjoismaalaisesta verkkokaupasta, aineiston tutkielmalle tarjosi teknologiayritys Videoly. Tutkimuksessa ilmeni, että tuote-esittely videot verkkokaupassa johtavat aiempaa korkeampaan konversioon. Tämä tutkimus vahvistaa aiempia löydöksiä liittyen visuaalisten ja dynaamisten tuote-esittely muotojen tehokkuuteen verkkokaupassa.The key objective of this master’s thesis is to look at product-related video displays in online retailing and whether product presentation videos could positively impact purchasing behavior. In this master’s thesis I discuss the importance of online product display, focusing especially on the business-to-consumer area. Online business is growing rapidly but there is still a lot of potential that is underexploited. Online product presentation is vital in an online retail environment since customers do not get to touch or see the products before buying them and must rely on the descriptions of the products provided by the seller. Successful online product presentation strategies can be used to alleviate the lack of physical examination of products in online retailing. In this master’s thesis I examine five Nordic online stores by utilizing A/B test data provided by a tech company; Videoly. This study found that product presentation videos had a positive impact on users’ purchasing behavior. Using product presentation videos in online stores result in higher conversions. Findings of this thesis bring additional evidence to the power of visual and dynamic product presentation forms in online retailing.
Subject: Online product presentation
online retailing
customer behavior
online shopping
verkkokauppa
tuote-esittely
verkko-ostaminen
kuluttajakäyttäytyminen


Files in this item

Total number of downloads: Loading...

Files Size Format View
Huovila_Petra_thesis_2021.pdf 1.321Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record