Oppilaat puhuvat palautteesta – kannattaisiko kuunnella?

Show simple item record

dc.contributor.author Atjonen, Päivi
dc.contributor.author Oinas, Sanna
dc.date.accessioned 2022-02-28T10:22:01Z
dc.date.available 2022-02-28T10:22:01Z
dc.date.issued 2021-11-26
dc.identifier.citation Atjonen , P & Oinas , S 2021 , ' Oppilaat puhuvat palautteesta – kannattaisiko kuunnella? ' , e-Erika: Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia , Vuosikerta. 2021 , Nro 2 , Sivut 5-10 . < https://journals.helsinki.fi/e-erika/article/view/1703 >
dc.identifier.other PURE: 172855648
dc.identifier.other PURE UUID: 7084b8ef-fbe1-46d9-930e-486896b55b6f
dc.identifier.other ORCID: /0000-0003-4565-4318/work/109265733
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10138/341115
dc.description.abstract Tässä artikkelissa selostetaan tiivistäen tutkimusta ”Palaute osana formatiivista arviointiprosessia: Vuorovaikutusta vai monologia”. Tutkimustulosten mukaan perusopetuksen viides- ja kuudesluokkalaiset olisivat halunneet enemmän etenkin positiivista palautetta. Palaute koettiin oppilaita vertailevaksi, ja sen sanallinen tai numeerinen esitystapa jakoi oppilaiden mielipiteitä. Palaute oli kohdentunut etenkin oppilaan itsesäätely- ja tehtävätaitoihin mutta paljon myös oppilaaseen henkilönä. Palauteprosessit eivät olleet vuorovaikutteisia. Oppilaille palaute oli arvioinnin synonyymi, vaikka käsitteellisesti ensin tulee arviointi ja sitten palaute. Lopuksi tuloksia tulkitaan osin uudelleen käsitteillä ’oppilaan palauteosaaminen’ ja ’ediste’. fi
dc.format.extent 6
dc.language.iso fin
dc.relation.ispartof e-Erika: Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
dc.rights cc_by
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 516 Kasvatustieteet
dc.subject perusopetus
dc.subject palaute
dc.title Oppilaat puhuvat palautteesta – kannattaisiko kuunnella? fi
dc.type Artikkeli
dc.contributor.organization Kasvatustieteiden osasto
dc.contributor.organization Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEA
dc.rights.accesslevel openAccess
dc.type.version publishedVersion
dc.identifier.url https://journals.helsinki.fi/e-erika/article/view/1703

Files in this item

Total number of downloads: Loading...

Files Size Format View
AtjonenOinas_Oppilaat_puhuvat_palautteesta.pdf 221.0Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record