Oppilaat puhuvat palautteesta – kannattaisiko kuunnella?
Show simple item record
dc.contributor.author |
Atjonen, Päivi |
|
dc.contributor.author |
Oinas, Sanna |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-28T10:22:01Z |
|
dc.date.available |
2022-02-28T10:22:01Z |
|
dc.date.issued |
2021-11-26 |
|
dc.identifier.citation |
Atjonen , P & Oinas , S 2021 , ' Oppilaat puhuvat palautteesta – kannattaisiko kuunnella? ' , e-Erika: Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia , Vuosikerta. 2021 , Nro 2 , Sivut 5-10 . < https://journals.helsinki.fi/e-erika/article/view/1703 > |
|
dc.identifier.other |
PURE: 172855648 |
|
dc.identifier.other |
PURE UUID: 7084b8ef-fbe1-46d9-930e-486896b55b6f |
|
dc.identifier.other |
ORCID: /0000-0003-4565-4318/work/109265733 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10138/341115 |
|
dc.description.abstract |
Tässä artikkelissa selostetaan tiivistäen tutkimusta ”Palaute osana formatiivista arviointiprosessia: Vuorovaikutusta vai monologia”. Tutkimustulosten mukaan perusopetuksen viides- ja kuudesluokkalaiset olisivat halunneet enemmän etenkin positiivista palautetta. Palaute koettiin oppilaita vertailevaksi, ja sen sanallinen tai numeerinen esitystapa jakoi oppilaiden mielipiteitä. Palaute oli kohdentunut etenkin oppilaan itsesäätely- ja tehtävätaitoihin mutta paljon myös oppilaaseen henkilönä. Palauteprosessit eivät olleet vuorovaikutteisia. Oppilaille palaute oli arvioinnin synonyymi, vaikka käsitteellisesti ensin tulee arviointi ja sitten palaute. Lopuksi tuloksia tulkitaan osin uudelleen käsitteillä ’oppilaan palauteosaaminen’ ja ’ediste’. |
fi |
dc.format.extent |
6 |
|
dc.language.iso |
fin |
|
dc.relation.ispartof |
e-Erika: Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia |
|
dc.rights |
cc_by |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
516 Kasvatustieteet |
|
dc.subject |
perusopetus |
|
dc.subject |
palaute |
|
dc.title |
Oppilaat puhuvat palautteesta – kannattaisiko kuunnella? |
fi |
dc.type |
Artikkeli |
|
dc.contributor.organization |
Kasvatustieteiden osasto |
|
dc.contributor.organization |
Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEA |
|
dc.rights.accesslevel |
openAccess |
|
dc.type.version |
publishedVersion |
|
dc.identifier.url |
https://journals.helsinki.fi/e-erika/article/view/1703 |
|
Files in this item
Total number of downloads: Loading...
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record