Virhe ja laatupoikkeama jatkuvanpalvelun ICT-sopimuksissa

Show full item record



Permalink

http://urn.fi/URN:NBN:fi:hulib-201508062930
Title: Virhe ja laatupoikkeama jatkuvanpalvelun ICT-sopimuksissa
Author: Hemminki, Tuomas
Other contributor: Helsingin yliopisto, Oikeustieteellinen tiedekunta
University of Helsinki, Faculty of Law
Helsingfors universitet, Juridiska fakulteten
Publisher: Helsingfors universitet
Date: 2013
Language: fin
URI: http://urn.fi/URN:NBN:fi:hulib-201508062930
http://hdl.handle.net/10138/39897
Thesis level: master's thesis
Discipline: Obligation law
Velvoiteoikeus
Obligationsrätt
Abstract: Tässä tutkielmassa keskitytään laatuvirheisiin. Tutkielmassa lähestytään virhettä ja siitä aiheutuvia seurauksia ensisijaisesti yksityisellä ja julkisella sektorilla käytettävien yleisten sopimusehtojen näkökulmasta. Niiden lisäksi on selvitetty alalla voimassa olevia käytäntöjä sekä mahdollisia poikkeavuuksia käytössä oleviin yleisiin vakioehtoihin ja pohdittu syitä sopimuslausekkeiden tietyille muotoiluille. Perehdyttäessä virheeseen ja sen seurauksiin, ei voida jättää huomioimatta alalla yleisenä sopimuskäytäntönä käytettyä palvelutasoa. Sopimuksessa sovitulla palvelutasolla voi olla huomattavaa merkitystä selvitettäessä sitä, onko sopimuksen toinen osapuoli syyllistynyt sopimusvelvoitteiden vastaiseen virheeseen, vai onko sopimusta täytettäessa ainoastaan koettu koettu sopimuksen mukainen palvelutason alitus, josta hyvitetään sopimuksessa sovitulla tavalla. Tästä johtuen on erityisesti toimialalla toimivien organisaatioiden haastatteluila perehdytty siihen, miten sopimuskäytännöissä huomioidaan virhe ja mikä sen suhde on yleensä palvelutason poikkeamiin.


Files in this item

Total number of downloads: Loading...

Files Size Format View
Gradu julkaisu.pdf 741.2Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record